Různé

Cyklostezky v centru Zlína

26 Pro , 2014   Gallery

Využili jsme krásného slunného počasí na 1. svátek vánoční a vyjeli na kole prohlédnout si rozestavěnou Městskou obslužnou cyklostezku ve Zlíně. 

Jízdu jsme začali u Centra polymerních systémů (CPS), jehož stavba byla ke konci roku 2014 dokončena. Objekt vyrostl mezi Antonínovou ulicí a třídou Tomáše Bati. Projekt budovy CPS navrhl a zpracoval Ing. arch. Petr Stojan s ateliérem Project Building s.r.o. a na první pohled je znát, že úplně zapomněli na cyklisty ! Je tam dost místa na stezku pro chodce a cyklisty s odděleným provozem, ale cyklisté zřejmě budou mít chodník společný s chodci. Asi při návrhu díla nevěděli, že kolem CPS povede tzv. Městská obslužná cyklostezka, která má údajně začínat u Intersparu v Prštném.

Před Zlínskou poliklinikou a budovou OSSZ je rozkopaný pás, kde by měl být vybudovaný pruh pro cyklisty. Pokračovaní stezky je plánováno až ke světelné křižovatce u Tržnice. Před novým podchodem končí pruh určený pro cyklisty (zatím není označený dopravními značkami) a jak dál? Původně měla obslužná cyklostezka pokračovat za Tržnicí, ale dle nepotvrzených informací,“památkáři“ nedovolili zásah do stávajícího  chodníku.

Kolem severního okraje Parku Komenského bude stezka smíšená pro chodce a cyklisty (je tam málo místa na oddělený provoz) a po překonání  dalšího přechodu pro chodce se cyklista podél okraje tř. T. Bati a malého parku kolem náměstí Míru ve Zlíně dostane až k přechodu pro chodce u Komerční banky.  Úsek mezi ulicí Dlouhou a Lorencovou je označen dopravními značkami.

Cyklista na výše jmenovaném úseku musí překonat 8 ! přechodů pro chodce, což pro něho dle stávající legislativy znamená, že do vozovky může vstoupit jedině jako chodec a přechod překonat s vedením kola! Navrhujeme na všech přechodech , které jsou na Městské obslužné cyklostezce vybudovat i přejezdy pro cyklisty se světelnou signalizací ! V takovém případě mají cyklisté jedoucí na zelenou přednost před odbočujícími auty. Upozorňujeme, že na přejezdu pro cyklisty, který není řízen světly, cyklista přednost nemá !

Pro rychlou jízdu cyklistů jsou ideální cyklopruhy na silnici. Jedná se o prostor určený především cyklistům. Je vždy vyznačen vodorovným i svislým dopravním značením a jeho minimální šířka je jeden metr plus bezpečností odstup od aut. V některých místech, z důvodu zviditelnění, bývá zpravidla červeně podbarven. V přiložené foto-galerii je obrázek cyklopruhu z Vídně.

 

 

, ,



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *