Kudy se bude Zlínem jezdit na kole? Kam odklonit kamionovou dopravu? Jak ulevit frekventovaným křižovatkám? Na tyto a další otázky by měl v příštím roce odpovědět projekt dopravního generelu, do kterého se pouští zlínská radnice.
Cyklistika je ve Zlíně velkým tématem a generel se jí bude věnovat. Dopravní odborník Karel Říha říká: „Měli bychom si vzít příklad z Němců či Nizozemců. Tam se při stavbách s cyklisty okamžitě počítá a jsou bráni jako plnohodnotná součást dopravy. V průzkumu budou moci obyvatelé říct, zda by jezdili třeba do práce na kole, kdyby stezky byly. Mohla by vzniknout i kombinace dopravy cyklistické a hromadné. Současný stav je pro cyklisty poměrně neuspokojivý …“ Více zlinskydenik.cz
Propojení krajského města s Otrokovicemi a jeho napojení na Lukov prostřednictvím komunikací pro cyklisty. Výstavba cyklostezek je velmi reálná díky dotaci ve výši 29,5 milionů korun získané z Regionálního operačního programu Střední Morava.
Ve Zlínském kraji přibude do dvou let 27 km cyklostezek, hlavně kratší úseky, které spojí stávající trasy. Cyklisté se díky tomu pohodlně dostanou ze Zlína do Otrokovic, na Slovácko či do Hostýnských vrchů. Jezdit by se mělo nejpozději do dvou let. Zajistí to peníze z EU. Více na idnes.cz
Pokud vás zajímá, jak se žije cyklistům v Mnichově, Vídni a Praze, tak si nezapomeňte přečíst srovnání na idnes.cz. Vítězná Vídeň s 95% nepřekvapila. Na druhém místě s celkovým hodnocením 90% se umístil Mnichov a Praha získala necelých 20%. Na kole přes Prahu je doporučováno cestovat jen s mapou, silnými nervy a životní pojistkou. Jak by asi dopadlo cyklistické hodnocení ostatních měst v České republice ? Více na idnes.cz.
Letos skončilo ve Zlínském kraji v rukou zlodějů už 52 kol, loni celkem 200. Kola se ztrácejí nejenom ze sklepů domů, ale i přímo z ulice. Přitom na ulici by stačilo kolo zamknout do speciálního bezpečnostního stojanu, pokud v místě parkování kola je nainstalován.
Ve Zlíně je zatím cca 15 bezpečnostních stojanů, ale ještě letos se má jejich počet zvýšit. Zámek není součástí stojanu, ale je možné jej zakoupit na Městské policii Zlín (Santražiny 3312), v Městském informačním a turistickém středisku (nám. Míru 12) a v Městských lázních Zlín.
Obava z odcizení kola je jednou z hlavních překážek, které většina cyklistů uvádí jako důvod, proč kolo málo používají na cesty po městě. Ve Zlíně je to ještě obava z pokut při jízdě na chodníku, protože pro cyklisty v centru města není zatím určena žádná bezpečná trasa. Přesto seriál z Plzně je velmi zajímavý a svými radami poučný…
Na start nové turistické sezóny se v těchto dnech pilně připravují správci toků Moravy a Bečvy, majitelé tamních jezů i provozovatelé přilehlých cyklostezek. Na trase Baťova kanálu vznikají tři nová přístaviště, u Bečvy se prodlužují cyklostezky…
Roman Posolda z Kroměříže a Richard Gazda z Ostravy rozjíždějí v Česku unikátní charitativní projekt Kola pro Afriku. Sesbírají kola, opraví je a pošlou do africké Gambie. Místní děti se tak dostanou snáz do škol. Celá myšlenka stojí na dobrovolnictví.
Zlínští radní chtějí ve městě postavit další úsek cyklostezky. Povede v Loukách podél řeky Dřevnice a stát bude zhruba 1,5 milionu korun. Podle všeho to bude další část plánované páteřní cyklostezky mezi Zlínem a Otrokovicemi.
Vybudování cyklotrasy ze Zlína do Otrokovic je pro město Zlín prioritou v cyklodopravě, na středeční tiskové konferenci řekl radní Jiří Viktorín.
Nejnovější komentáře