Zlín získal druhé místo CYKLOBAROMETRU MĚST v ČR a CYKLOMĚST ROKU 2021
CYKLOMĚSTO je soutěž o město nejpřátelštější k cyklistům a pro rok 2021 ji vyhrály zase Otrokovice. Získávají od partnera soutěže firmy Boxline system s.r.o. zamykatelnou kóji pro 6 kol a dále sčítač cyklistů a chodců od Nadace Partnerství na 3 měsíce. Na krásném druhém místě se umístil Zlín a dále České Budějovice a Olomouc. O pořadí rozhodl Auto*Mat z.s. Praha na základě výsledků z CYKLOBAROMETRU MĚST, k tomu zohlednil počet zaregistrovaných účastníků na počet obyvatel, zda akci ve městě organizuje město nebo neziskový sektor (ideální je kombinace obojího) a samotnou aktivitu organizátora výzvy Do práce na kole ve městě.
A jak se cítí cyklisté v českých městech? Ve kterém městě se cítí nejlépe a ve kterém nejhůře? A jak si města vedla oproti minulému roku? To zjišťuje anketa CYKLOBAROMETR MĚST v ČR. Využívá metodu podobného průzkumu, který pravidelně probíhá v Německu.
Prostřednictvím on-line dotazníku oslovila Nadace Partnerství ve spolupráci se spolkem Auto*Mat účastníky kampaně Do práce na kole 2021, kteří odpovídali na 29 otázek. Hodnotit mohli na stupnici od jedné do šesti. Čím nižší celkový průměr, tím lepší výsledek. Účastníci letošní výzvy se tak například vyjádřili k pocitovému stavu cyklodopravy ve městě, komfort na cyklostezkách, stav infrastruktury, změnu oproti loňskému roku. Města s méně než 15 respondenty nebyla do finálního pořadí zahrnuta.
Nejlepší hodnocení od samotných cyklistů v roce 2021 získaly Otrokovice, dále Zlín, Pardubice a České Budějovice. Naopak nejhorší hodnocení od cyklistů si odnáší Praha, Plzeň a Brno. Zlín letos získal nejlepší umístění od roku 2016, kdy se začala města v ČR podle CYKLOBAROMETRU posuzovat.
Děkujeme všem za podporu cyklodopravy ve Zlíně i v Otrokovicích a nejbližším okolí .
Cyklodoprava má oproti osobní automobilové dopravě řadu výhod environmentálních a také osobních. Jízdní kolo je levný a rychlý dopravní prostředek, kterým se dostanete všude a ještě tím zlepšíte svou fyzickou kondici. Cyklodoprava se oproti používání automobilu nepodílí na znečištění ovzduší, emisích skleníkových plynů a velmi hlučném prostředí.
Jízdní kolo, ale též i koloběžky jsou obvykle využívány pro kratší vzdálenosti (3 až 15 km), například pro dojíždění do práce nebo do školy, za zábavou atd. Jízda na kole (koloběžce) je oproti jízdě automobilem jednoznačně ekologičtější. Jízda na kole má nulové emise znečišťujících látek. Oproti tomu automobily produkují celou řadu zdravotně škodlivých látek (prach, oxidy dusíku) a rakovinotvorných sloučenin (polycyklické aromatické uhlovodíky) a způsobují fotochemický smog. Nejvíce se to projevuje při krátkých jízdách automobilem, kdy je motor vozidla ještě studený a produkuje řádově více emisí než po zahřátí. Spalováním fosilních paliv a následnými emisemi oxidu uhličitého přispívá používání automobilu ke globálním změnám klimatu.
Jízda na kole je oproti automobilové dopravě, která je častým zdrojem hluku, takřka bezhlučná. Používáním jízdního kola namísto automobilu snížíte zábor veřejného prostranství ve městech. Použití jízdního kola šetří nejen místa na silnicích, ale také snižují potřebu parkovacích míst (tzv. stacionární automobilová doprava). Město je tudíž hezčí a působí pozitivněji na psychiku lidí.
do práce na kole, doporučujeme, galerie, soutěž
Comments RSS Feed