Aktuality, Různé

Cyklokoordinátor Lukáš Fabián odpovídal na připomínky a dotazy

17 Led , 2023  

Zlínský cyklokoordinátor Lukáš Fabián odpovídal na některé komentáře, které se objevily na FB CykloZLÍN k nové společné stezce na Jižní Svahy ve Zlíně.  Jakékoli další dotazy, náměty a připomínky k zlínské cyklistické dopravě můžete psát na e-mailovou adresu: cyklomail@zlin.eu, nebo LukasFabian@zlin.eu .

Luděk Solař – Chybí mi na semaforech u přechodu k Baťově vile červená a zelená sklíčka s chodcem a kolem, jako jsou na přechodu přes čtyřproudovku. Vodorovné dopravní značení snad dodělají za příznivých povětrnostních podmínek. Minimálně zde očekávám pikrogramy chodce a kola, aby bylo jasné, po které straně se má chodit. V tom spousta chodců jasno nemá. Také by nebylo od věci doplnit již zde zmíněnou zatáčku dělící vodorovnou čárou. Vynášení cestou nahoru do protisměru v tomto místě dost nechápu (jedu krokem), ale živě si dokážu představit ty sjíždějící, jak to tady řežou do protivky .

Lukáš Fabián Na semaforu u vily sklíčka přibydou, ale zmizí ze čtyř proudové silnice.  PČR to nepovolila. Musí se dodělat ostrůvek, na jehož realizaci se pracuje.

– Vodorovné značení bude doplněno na základě požadavků PČR, jakmile počasí dovolí.

– V zatáčce rozdělení určitě bude.

– Zdeněk Neusar, mluvčí ministerstva dopravy : „Vzájemné chování chodců a cyklistů na stezce pro chodce a cyklisty označené dopravní značkou „Stezka pro chodce a cyklisty“ je definováno pouze tak, že chodec nesmí ohrozit cyklistu jedoucího po stezce, rovněž tak nesmí ani cyklista ohrozit chodce jdoucího po uvedené stezce,“ dodal Neusar. Přitom za chodce je považována i osoba, která tlačí nebo táhne dětský kočárek a rovněž tak ten, kdo se pohybuje na kolečkových bruslích. V zásadě by měla postačit povinnost o vzájemném neohrožování se obou skupin účastníků silničního provozu. Chodci by tak např. neměli vytvářet skupiny zabírající celou šíři stezky, cyklisté by měli při míjení chodců příslušně snížit rychlost jízdy, a to i s ohledem na děti, starší osoby, jedince se zdravotním postižením atp. Důležitá je vzájemná ohleduplnost a tolerance všech skupin .“

Martin Kocourek – Kdyby tam nebyl ten poslední úsek nájezdu na parkoviště tak prudký, tak by to bylo rozhodně lepší. Ale ve Zlíně můžeme být rádi, že něco takového za ta léta vůbec vzniklo, byť to stále není zkolaudované.

Jen se bojím toho, co se stane, až se někomu podaří při sjezdu k té vracečce někoho sejmout. „Ideálně“ někoho na kole, kterého to při stoupání vyneslo do protisměru.

A taky mám hodně velkou výtku k napojení spodní části. Vzít to „poctivě“ přes ty dva přechody je takový opruz a je to strašně na dlouho, že je lepší to vzít přes kruháč a parkoviště u Čepkova, tam se protáhnou tím podchodem a pak kolem vily. Je škoda, že ten podchod není řešen tak, aby se jím dalo projet bez manévrování tím malým cikcakem. Ale už jsem viděl pár enduristů, co těch pár schodů neřešilo a prostě je skočilo.

Lukáš Fabián Tak to záleží, odkud člověk kam jede… a v jaké době… kličkovat ve špičce přes parkoviště u Čepkova asi taky není jednoduché. Na podchod se podívám, znám tu vracečku…taky mě štve, ale pokud podchod neslouží pro spojení dvou cyklokomunikací, nikdo to nebude přestavovat pro cyklisty… prověřím, co tam šlo či nešlo.

Petr Takáč – Super, tak teď šup na úsek Pod babou – Pasecká!

Lukáš FabiánJe v projekční přípravě, byl tam problém s pozemky, někteří to nechtěli pustit. Je naprojektována nová verze. Zjistím v jaké fázi, ale když vím, kolik zbylo z rozpočtu na investice a nové stavby… je to tragické. O tom, co se letos bude stavit, se teprve bude rozhodovat. Dnes jsem byl s panem radním Kovářem a samozřejmě jsem za cyklostezky loboval.

Martin Zahradníček – Jezdím tam na kole skoro denně, za mě je to v klidu, jen mi tam vadí chodci s dětmi, tak jak včera, byl problém je objet, a to jsem jel nahoru.

Lukáš FabiánU smíšené stezky platí toto: V zásadě by měla postačit povinnost o vzájemném neohrožování se obou skupin účastníků silničního provozu. Chodci by tak např. neměli vytvářet skupiny zabírající celou šíři stezky, cyklisté by měli při míjení chodců příslušně snížit rychlost jízdy, a to i s ohledem na děti,

, , ,

By



Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *