Aktuality

Tyršovo nábřeží a podjezdy pod mosty ve Zlíně

28 Kvě , 2020   Gallery

Informace k Tyršově nábřeží a k podjezdům pod mosty ve Zlíně:
K našemu dotazu, kdy budou zprovozněny nové podjezdy pod mosty na Cigánově a u OC Čepkov, včetně bezpečné jízdy po Tyršově nábřeží jsme dostali vysvětlující odpověď od Nikoly Jurigové, asistentky vnější komunikace útvaru, Odbor dopravy, Statutární město Zlín.
Děkujeme a citujeme: “ Stavební práce na celé stavbě, která nyní pokračuje na ulici Mladcovská, budou ukončeny do konce června. Dle smlouvy o dílo se zhotovitelem je termín dokončení díla 31.8.2020.
Předpokládáme, že cyklostezka bude zprůjezdněna v celé délce včetně podjezdů v polovině července. 
Co se týká dopravní režimu na celé cyklostezce, na webu města budeme vydávat tiskovou zprávu k dopravnímu režimu na cyklostezce.
Tyršovo nábřeží bude pro motorová vozidla zjednosměrněno s doplněním o zákaz tranzitního průjezdu. Tím budou cyklisté jezdit po vozovce v obou směrech.

Do doby dokončení celého díla bychom tak chtěli požádat o trpělivost.
Děkujeme.“

CykloZLÍN doplňuje:  Nelekejte se ! Jedete si umýt kolo, nebo jste dopravní obsluha, viz dále
Jenom informujeme, že na Tyršově nábřeží za mostem u OC Čepkov je kromě zákazu vjezdu do jednosměrky i zákaz vjezdu cyklistů na chodník a šipka, která odkazuje cyklistu do ulice, kde je zákaz vjezdu všech vozidel !  Podobně jako u zákazu vjezdu do jednosměrky je i u téhle značky dané, že s kolem tam prostě vjet a jezdit nesmíte. Pokud ale sesednete a kolo povedete, stáváte se chodcem a můžete projít.
Dále jsou u zákazové značky zatím dvě dodatkové tabulky: MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY, MIMO ZÁKAZNÍKY AUTOMYČKY. Takže do zákazu klidně jeďte a přemýšlejte, jestli jste dopravní obsluha, nebo si jedete umýt kolo (což tam lze, jak jsme se informovali). Dostanete se na ulici Smetanovu a po ní až k fotbalovému stadiónu…

 

 

, , , , ,



Komentáře: 7

  1. Stana napsal:

    Dobry den.
    Na stavbě cyklostezky od Macu k Cepkovu se již aspoň 3 tydny nic nedělá ,nyni dokoncuji kousek trasy k Mladcove , maji jeste osadit znacky . Tak proč bude otevreni az za 6 týdnů . Vždyť na to čekáji stovky cyklistů . V čem je problem ?

  2. Alex Čapka napsal:

    Moc jsem tomuto nevěřil, ale je to pravda (viz poslední číslo městských rozhledů: „Tyršovo nábřeží bude pro motorová vozidla zjednosměrněno s doplněním o zákaz tranzitního průjezdu. Tím budou cyklisté jezdit po vozovce v obou směrech.“ Takže chodník široký jak pro tank (zbytečný zábor zeleně), vozovka zúžená bez možnosti parkování a průjezdu!!! (už nebude možné odbočit U Máců a projet směr JS), cyklisté v protisměru proti autům!!! přejíždění cyklistů pod mosty, atd. Hlavně, že bývalé bolševické špičky, co mají na nábřeží domečky, budou mít klidnou oblast. Kdo toto navrhl, vyprojektoval a schválil? Kolik dostal(li) v igelitce? Mají nové Mercedesy?

    • Cyklozlín.cz napsal:

      Je to výsledek kompromisu. Budované řešení není ideální, ale je jediné, které se podařilo po dlouhých přípravách a a mnoha jednáních nachystat tak, aby sladilo zájmy a podmínky za dopravu, městskou zeleň, životní prostředí, Dopravní inspektorát Policie ČR, Povodí Moravy a majitelů nemovitostí na nábřeží. Jedná se o velké omezení automobilové dopravy v lokalitě (zrušení podélného parkování, průjezd zakázán, snížení rychlosti, retardéry). Řidič si bude muset uvědomit, že jede po „cyklistické“ ulici a tomu přizpůsobit své chování.

      • Martin Kalčák napsal:

        Jakého kompromisu? Automobilová dopravní obslužnost lokality mezi stadiónem a Čepkovem je prakticky paralyzovaná. Jediný kdo tamtudy projížděl byli rezidenti a návštěvníci, všichni ostatní jezdí po levém břehu. Kdyby alespoň bylo možno od Máců vyjet zpět na Dlouhou, klidně s přikázaným směrem vpravo na most. Většina poteniálních řidičů kteří přes nábřeží projíždějí směřují primárně do komerční části okolo stadionu. Možnost vyjet okamžitě zpět na ulicou Dlouhá by myslím jedině uvítali. Na nábřeží a do blízkosti cyklostezky by pak nikdo dobrovolně ani nepáchl. Místo toho sebrali rezidentům parkování na nábřeží, ti se logicky přesunuli na Smetanovu ulici a tam teď přesunou i průjezd, tedy, jedinou ven z lokality? Zlepšení bezpečnosti mi uniká. Chápal bych jednosměrný „okruh“ po nábřeží tam, po Smetance zpět. Stávající řešení je, pro nedostatek jiných slov, hloupé a s kompromisem nemá nic společného.

        • Cyklozlín.cz napsal:

          Díky za názor. Chápeme Vaše informace a nesouhlasné stanovisko. Nevíme jestli Vás to uklidní, ale iniciativu Cyklo ZLÍN vůbec nikdo z města neoslovil k vyjádření ani k návrhu řešení. Již dlouhodobě propagujeme a požadujeme bezpečnou dopravu cyklistů, jak je vidět ve vyspělých zemích. To je cyklostezka jen pro cyklisty oddělená od chodců i aut.

  3. Alexander napsal:

    Dnes, na oslavu příchodu bratrských vojsk, jsem si projel, no spíše, prošel, dvě hlavní zlínské komunikace určené mino jiné pro cyklisty (prý cyklostezky – odvahy?). Od 21 k nemocnici vrchem a od nemocnice k Čepkovu spodem. Bylo to velmi náročné. Nastupovat, sestupovat, neustálé křižování komunikací, atd. Vrchol byly ty dva „říční“ pojezdy! Jezdím na dámském kole, velmi pomalu. V prvním (U Máců) mi trasu zastoupil chodec v druhém do mne málem narazil cyklozmrd, řítící se z „kopce“ proti mně snad 100 km/h v mém pruhu (střihal zatáčku). Toto všechno je výsledek práce projektantů a politiků, kteří mají stejnou úroveň vzdělání, jako studenti fakulty technologické ve Zlíně, kteří mají v matematice problémy s řešením úpravy složeného zlomku. Jsem zvědav, kdy dojde v těch „podjezdech“ k těžkému nebo smrtelnému zranění.

    • Cyklozlín.cz napsal:

      Dobrý den, máte pravdu cyklistická infrastruktura ve Zlíně i v ostatních městech v Česku se rozvíjí velmi pomalu. Opravdoví odborníci odhadují, že jsme minimálně 20 roků za vyspělými zeměmi. Tam se většinou budují stezky, nebo pruhy jen pro cyklisty oddělené od chodců i aut. U nás se zatím musíme zřejmě spokojit s náhražkami jako jsou stezky pro chodce a cyklisty se společným provozem, které na sebe nenavazují, jsou přerušované dopravními značkami Cyklisto sesedni z kola, mají někde 2 cm nájezdy atd. Ale i tak to bereme jako relativní úspěch, kdy si začínají občané uvědomovat, že pro rohlík do obchodu, který je pár metrů nemusí cestovat autem, ale dá se to zvládnout pěšky, nebo i na kole. Přejeme jenom bezpečnou jízdu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *