Aktuality,Cykloakce

Cyklodoprava ve Zlíně v roce 2019

4 Úno , 2019  

Cyklisté ve Zlíně a nejbližším okolí se zvědavostí očekávají, jak bude vypadat cyklistická budoucnost po změnách v podzimních komunálních volbách.

I z toho důvodu se ve čtvrtek 31.1.2019 uskutečnilo setkání na zlínské radnici s primátorem Jiřím Korcem (ANO 2011), radním přes dopravu Michalem Čížkem (ANO 2011), cyklokoordinátorem Martinem Habudou a Vítem Machem z iniciativy Cyclists of Zlín a Janou Vybíralovou, koordinátorkou CykloZLÍN a Do práce na kole za Zlín, Otrokovice a okolí. Vít Mach celou schůzku inicioval a patří mu za to velké poděkování ! Zástupci zlínských cyklistů byli ubezpečeni, že město bude pokračovat v nastaveném směru a pro cyklisty udělá, co bude v jeho silách.

Rozpočet města počítá pro rok 2019 s rozsáhlými investicemi. Pro oblast dopravy je určená částka přesahující 101 a půl milionu Kč. Ta umožní například vybudování cyklostezky na ulici Výletní a Tyršově nábřeží ,částka v rozpočtu cca 31 a půl milionu Kč, celkový finanční rámec akce se pohybuje ve výši cca 50 milionů Kč (v roce 2018 byly již zahájeny přípravné práce). Vysoká částka zahrnuje podjezdy pod mosty, což jsou konstrukčně náročné části stavby, které výrazně navyšují cenu, ale mají vysoký přínos. A nejedná se jen o cyklostezku, ale o celkovou rekonstrukci komunikace, bezpečnostní opatření a zklidnění lokality. Další částka je na opravu komunikace na ulici Středová spojenou s vybudování stezky pro cyklisty (cca 15 a půl milionu Kč), celkový finanční rámec akce se pohybuje ve výši cca 25 milionů Kč, v roce 2018 již byla zahájena realizace akce.
Druhým rokem bude pokračovat projekt Tvoříme Zlín, díky kterému mohou občané navrhovat proměny veřejného prostoru. V rozpočtu je na něj vyčleněná částka 5 milionů Kč.

Na pracovní schůzce se řešily i připomínky cyklistů k již vybudovaným cyklostezkám (hlavně 2 cm nájezdy, povrch), parkování kol, sdílení kol (Bike Sharing), podpora města v motivační soutěži Do práce na kole atd. Jana Vybíralová předala informace, jak některá města v zahraničí řeší uvolnění dopravního provozu. Například radnice jihoitalského města Bari bude vyplácet 25 euro měsíčně lidem, kteří během cest do práce vymění automobil za kolo a finančně podpoří obyvatele, kteří kolo nemají. V italské Boloni mají zase jiné řešení, jak snížit počet aut v ulicích. Za cestování pěšky, na kole nebo třeba spolujízdou se dají nasbírat body, za které se dá získat například pivo, zmrzlina, nebo nejrůznější poukázky. Do projektu se zapojilo přes 100 místních podniků.

Děkujeme městu Zlín za vstřícný přístup k zlínským cyklistům a věříme, že při náročném každodenním rozhodování město Zlín nezapomene na podporu veřejné, pěší a cyklistické dopravy, protože tyto způsoby dopravy jsou nejohleduplnější k životnímu prostředí. Tato městská mobilita je orientovaná na budoucnost a není jen ekologická, ale i společensky a ekonomicky přínosná.

, ,



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *