Aktuality,Různé

Cyklodoprava ve Zlíně v roce 2015

29 Kvě , 2015   Gallery

Jestliže v minulých letech přibývaly zejména úseky spojující Zlín s okolím, letos se bude hodně budovat v jeho centru. Městská obslužná cyklostezka nabídne po dokončení trasu dlouhou téměř pět kilometrů, která povede podél třídy T. Bati od hypermarketu Albert (dříve Interspar) přes náměstí Práce a Míru na ulici Podvesná XVII a ke Krajské nemocnici T. Bati. „V současné době dokončujeme dílčí části v centru města, do poloviny roku tak budou v provozu úseky o více než jeden a půl kilometrové délce,“ sdělil radní Josef Novák, do jehož kompetencí cyklodoprava patří.

Stavební práce letos probíhaly v úsecích od nově postaveného Centra polymerních systémů UTB kolem Zlínské polikliniky až na náměstí Práce a dále na krátkém úseku mezi budovou Tržnice a parkem Komenského. Další části této cyklostezky na náměstí Práce, Gahurově prospektu, po obvodu Parku Komenského, podél náměstí Míru a Komerční Banky k ulici Lorencova, byly vybudovány v minulém roce. Stezka pro chodce a cyklisty s odděleným provozem je přerušena jen v části prostoru náměstí Práce (u Tržnice) a v místech přechodů přes silnice. V některých místech, kde jsou semafory pro chodce, jsou přidány i semafory pro cyklisty.

Pokračují také přípravy na výstavbu dalších úseků Městské obslužné cyklostezky, a to na západě mezi ulicí Topolová po Centrum polymerních systémů, a na východě od ulice Lorencova po ulici Podvesná XVII k Lidlu. Realizace bude zahájena v roce 2016. Poslední úseky od Hypermarketu Albert k ulici Topolová a podél ulice Podvesná XVII se budou řešit ve vazbě na rekonstrukci železniční trati Otrokovice – Zlín – Vizovice.

Přestože je cyklostezka k zoologické zahradě v Lešné dokončená, letos ještě dojde k jejímu vylepšení. A to v úseku před historickou budovou Lázní Kostelec, kde je dosud přerušena pěší zónou. „Postavíme zde cyklostezku, která bezpečně oddělí cyklisty a bruslaře od chodců,“ uvedl Martin Habuda, cyklokloordinátor magistrátu.

K instalaci zajímavé novinky dojde letos na ulici Štefánikova. Poté, co bude položen nový protihlukový povrch, se zde objeví takzvané cyklopiktokoridory. To jsou grafické znaky vyznačené při okrajích vozovky, vyobrazující cyklistu, které se pravidelně po několika metrech opakují. Vyobrazení psychologicky působí na řidiče, kteří díky nim mají tendenci držet se blíže středové čáry a pro cyklisty tak vzniká více bezpečného prostoru.

V plné přípravě jsou i další úseky cyklostezek. A to:

· Smíšená stezka pro pěší a cyklisty na ulici Tyršovo nábřeží (U Máců – Rybníky) včetně podjezdů pod mosty, cca 1,7 kilometru, stavba 2016 – 2017. Poznámka: vzhledem k vysoké intenzitě dopravy a k nedostatku prostoru na křižovatce U Máců bude cyklostezka vedena pod Cigánovským mostem, obdobně by tomu mělo být na Čepkově, město o této stavbě úspěšně jedná s Povodím Moravy, s.p.
· Napojení Jižních Svahů od Baťovy vily – Teplo Zlín ulicí Družstevní, délka 0,3 kilometru, k výstavbě dojde v roce 2016
· Slunečná podél ulice Okružní – Billa – Centrální park, 0,9 kilometru, k výstavbě dojde v roce 2016 nebo 2017, částečně budou využity stávající chodníky, které budou v úzkých místech rozšířeny
· V současnosti znovu ožívají také úvahy o výstavbě cyklostezky ze Zlína do Vizovic. Pokud se projekt podaří připravit, mohla by být dokončena do roku 2020.

Zdroj: zlin.eu

, , ,



komentářů 6

  1. Petr Ordáň napsal:

    Dobrý den, je pěkné co tady píšete a bijete se do prsou, ale jeli jste již po té vaší městské cyklostezce? Průběh: výjezd od Myslivny, po 400m první semafor, pak průjezd trhem (to je v 16h nemyslitelné) :-) dále druhý a hned následuje třetí a čtvrtý semafor. Po přejeti parkoviště pod priorem další dva semafory….sorry, ale nepochopitelné . Petr

    • Cyklozlín.cz napsal:

      Dobrý den, máte pravdu, cyklopruhy vedené přímo na silnici by asi byly rychlejší, ale přes semafory by se též muselo projet. Po Městské obslužné cyklostezce často jezdíme, průjezd tržnicí Pod kaštany je přes den nemožný. Včera na výjezdním zasedání se řešily různé varianty, rychlého a bezpečného průjezdu cyklistů přes Zlín. Přijímáme a zpracováváme i kritické názory cyklistů a jsme vděčni za pomoc při jejich řešení.

  2. Josef Kubelka napsal:

    Dobrý den, pokud někdo jezdí na kole ve městě musí se semafory počítat s tím se nedá nic dělat to by musely být nadjezdy,mě spíše zaráží dopravní značka cyklisto sesedni s kola umístěná u vchodu do podchodu a o 50 metrů výše je konec cyklostezky mezi tím je vzduchprázdno.Je takový problém namalovat dvě čáry s piktogramem a propojit to? Je tam snad soukromý pozemek že to nejde? Určitě by to bylo levnější než ta dopravní značka. Jinak já jsem osobně skoro spokojený s cyklostezkama,do práce jezdím na kole denně v létě i v zimě.

  3. J.Vybíralová napsal:

    Legislativně to zatím není možné. Dle zákona cyklista nesmí jezdit po chodníku, ale kde v zákoně najde popsané, co to chodník vlastně je ? Je široký prostor před Tržnicí chodník, nebo jak to definovat ?

  4. Petr Ordáň napsal:

    Dobrý den,
    piktogramy na Štefánikově ulici nejsou špatný nápad, nic proti tomu. Spíš bych měl dotaz zda by nešly tyto piktogramy udělat i v Lorencově ulici aby byl lepší přístup na cyklostezku okolo Dřevnice a taky zpět ( jedná se o Lešetín I) , kde je taky jednosměrka… Děkuji Ordáň

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *